Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER HOS OSTEN VED KULTORVET APS

Generelle oplysninger:

Osten ved Kultorvet ApS
Rosenborggade 2
1130 København K
CVR nr.: 40537198
Telefon: 31216584
E-mail: info@ostenvedkultorvet.dk

PRISER
Hos Osten ved Kultorvet ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.

BETALING
Osten ved Kultorvet ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA Electron, Mastercard eller MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

LEVERING
Osten ved Kultorvet ApS tilstræber at afsende ordre indgået samme dag. I travle tidspunkter, vil din ordre herefter sendes næstfølgende hverdag.

Vi sender til hele Danmark foruden ikke-brofaste øer. Fragtpriser fra DKK 39,- ekskl. moms. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt. Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland).
Dine varer sendes med PostNord, GLS eller Bring afhængig af den valgte forsendelsestype.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle hverdage. Din vare vil i de fleste tilfælde blive leveret dagen efter din bestilling, såfremt der bestilles inden kl. 12:00.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

REKLAMATIONSRET
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Osten ved Kultorvet ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Osten ved Kultorvet ApS
Rosenborggade 2
1130 København K
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

REFUSION
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

RETURRET
Der gives ikke 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop, da du som udgangspunkt ikke har fortrydelsesret, når du køber dagligvarer i et netsupermarked, som handler med fødevarer. Det vil sige, at du ikke kan fortryde hele eller dele af dit køb, hvis du fortryder dine indkøb. Du kan godt klage over modtagelsen af dine varer inden for 14 dage. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din bestilling. Ring til vores kundeservice, eller send en mail, og forklar, hvad der er galt. Går der længere tid, kan du ikke gøre dit krav gældende.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Ønsker du at klage, skal det anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra din klage, kan du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@ostenvedkultorvet.dk. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du sende varen til:
Osten ved Kultorvet ApS
Rosenborggade 2
1130 København K

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:

  • Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  • Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
  • Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
  • Varer, hvor plomberingen er brudt.
  • Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
  • Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
  • Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
  • Aftaler indgået på offentlig auktion.
  • Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

RETURNERING
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har indgivet din klage. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. 

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ 
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: info@ostenvedkultorvet.dk

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.